måndag 31 augusti 2009

Grattis bloggen, 1 år!

Firande efter firande avlöser varandra här på bloggen. I går skrevs det 400:e inlägget, och i dag är det faktiskt ett helt år sedan det första inlägget skrevs!
Om jag minns rätt så är det här den femte bloggen jag har startat, men den här lär jag dock inte släppa ifrån mig i första taget. Ingen av mina tidigare bloggar har fått uppleva sin ettårsdag (inte som aktiva i alla fall, några gamla ligger ju kvar och skräpar i cyberspace) och även inläggsmässigt är det nog personligt rekord.

För att än en gång bli lite nostalgisk så startades "Vad är grejen?" en sen kväll, dagen innan jag skulle börja på journalistprogrammet i Sundsvall. Mycket har hänt sedan dess och det känns faktiskt bra att jag har åtminstone en del av det dokumenterat här på bloggen. Året som har gått har varit riktigt roligt. Bloggmässigt så är den största milstolpen hittills den 16 februari 2009 då jag förändrade både layouten och namnet till nuvarande "Signerat Söderlund". Jag tycker det låter klatchigt och bra så jag behåller nog det ett tag till.

I dag har andra året på journalistprogrammet i Sundsvall rivstartat så det är väl lika bra att göra detsamma här på bloggen. Jag hälsar er läsare välkomna att följa med in i det andra året på min resa mot den journalistiska drömmen som sakta men säkert håller på att gå i uppfyllelse. Och du bloggen - grattis!

Nu kastar vi oss in i år nummer två!

Inga kommentarer: