lördag 22 augusti 2009

Jag skulle ha levt på 1600-talet!

Sommaren är över och i morgon åker jag tillbaka till Sundsvall. I elva veckor har jag jobbat. Inomhus. Och bott hos mormor och morfar. Med andra ord har jag tjänat pengar, undvikit solen och blivit bjuden på en massa god mat hela sommaren. Jag börjar alltså snart lika en 1600-tals-kung; rik, blek och fet. Tänk vad adelsdamerna hade flockats kring mig för några hundra år sedan!

Kung Tobbe XIV


Fast å andra sidan. Det kanske var lite svåra att livnära sig som travredigerare på 1600-talet. Och adelsdamerna kan jag vara utan. Jag har min dam, finare än någon annan, som jag äntligen ska få umgås med på heltid efter elva långa veckor!

2 kommentarer:

Rickard Björling sa...

Helt klart dagens bästa blogginlägg :) Jag har väl nåt likande facit i sommar.

Du kanske kan kandidera till årets upplaga av Mister Medeltid?

http://www.youtube.com/watch?v=nry8ljQ6BY0

Tobbe sa...

Haha, jag misstänker dock att du har skött din träning bättre än mig ;)

Men typ! Man kanske borde anordna en Mister Medeltid nere i kårhusets källarlokaler eller nåt? :P