torsdag 6 augusti 2009

Svar till Kristan Luuk

Efter att ha missat i princip alla sommarpratare i år sitter jag nu och plockar ut godbitarna av de som ligger ute på nätet. I dag lyssnade jag på Kristian Luuk.
Det jag minns mest var en anekdot han berättade om en utekväll på stan där han och Carina Berg träffat Leif Pagrotsky. När stället stängde blev de erbjudna sjuss hem av den dåvarande kulturministern. Givetvis var det inte Leffe själv som körde. Just då var han nämligen tillförordnad statsminister och hade tillgång till både limousine och livvakter.
Situationen i sig är givetvis lite rolig i sig, men det roligaste kommer i limmofärden hem. Leif insisterade på att de skulle lyssna på en okänd fransk rappare som "rytmiskt rappade fram receptet på banankaka".

Kul? Ja! Med det roligaste är att jag också har hört den där låten under tiden jag bodde i Frankrike - under en lektion i matlagningsord såklart! Kristian mindes varken rapparens eller låtens namn, men efter lite franskt googlande hittade jag svaret. Så till Kristian Luuk och alla fransktalande banankakesugna bloggläsare, här hittar ni den där okända franska rapparen...
(Frågan kvarstår dock hur Leif kommit över låten!)


Yvan Cadiou - Le cake á la banane groove

2 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Det där borde alla ha som hjälp när man lära sig franska matord! :)

Louise sa...

Haha! Både låten och att Leif Pagrotsky spelade den i sin limo. Unbelievable!