tisdag 4 augusti 2009

Och jag sjunger gärna men inte alltför bra...

Med de orden i headern kan det kanske tyckas en smula märkligt att jag aldrig har besökt Allsång på Skansen. Men nu har det hänt. Premiär och avslutning på samma gång. Jag, Joppe, Jonna och Fredrik var nämligen på plats på Solliden när den 30:e årgången av Allsång på Skansen tog farväl med alla de tre allsångsledarna enade på scenen.

Höjdpunkten för kvällen var givetvis Krunegårds-pojken med sin vampyrlåt. Som om jag inte har skrikit sönder mina stämband nog till den låten på typ alla förfester. Nu blev det till att skråla med trots att jag inte var i kemisk obalans. Trevligt.

Det ryktas att mitt hår syntes i bild under flashmob-valsen som vi såklart deltog villigt i - mitt i publikhavet. Måste nog spana in reprisen för att bekräfta det. Och på tal om repris: det var helt säkert inte sista gången som jag besökte allsången!

Inga kommentarer: