onsdag 5 augusti 2009

Jag blir lite varm i hjärtat

Marianne Samuelsson har fått sparken. Nyheten är den överlägset mest ombloggade i dag och jag kan inte låt bli att bli glad över att så många bryr sig. Fifflande politiker och gräddfil åt storföretagare kanske tillhör vardagen i vårt samhälle, men det är bra att det tas på allvar när sakerna bubblar upp till ytan.

Det som är lite synd är att det förmodligen är slut på idiotiska uttalande från Marianne Samuelsson som medierna kan gotta sig i. Hon kämpade ju in i det sista med att spotta ur sig diverse dumheter. 
Ett axplock:
"Jag ångrar inte vad jag sa men det var ju korkat att säja det så det kunde spelas in."
"Jag är lockad i en fälla av en illojal medarbetare med en egen politisk agenda."
Och avslutningsvis:
"Jag vet att vi har en lagstadgad meddelarfrihet, men jag har också känslor."

Så hennes känslor ska stå över Sveriges grundlagar? 
Det låter ju nästan lika konstigt som att lagen om strandskydd inte ska gälla för storföretagare...

Näe, bra jobbat av mediedrevet.
Och väl rutet av bloggosfären som bloggat friskt om nyheten!
(Länkar: DN, Svd, AB, Exp)

5 kommentarer:

Thomas sa...

Kan du leta fram en länk till uttalandet:
"Jag vet att vi har en lagstadgad meddelarfrihet, men jag har också känslor."

Hittar det inte i någon av de bifogade länkarna. Ska inte gnälla, är bara nyfiken :)

Tobbe sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Tobbe sa...

Länken till den artikeln är: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5605517.ab

Det fullständiga pratminuset löd: – Visst var det dumt gjort. Jag vet att vi har en lagstadgad meddelarfrihet, men jag har också känslor.

Thomas sa...

Hahaha. Fattigt sagt. Nåja, synd att det vat Gotland och inte något län med lite större impact i samhället.

Tobbe sa...

Ja, riktigt fattigt sagt. Och hon verkar ju inte ge sig heller. I dag gick hon ju ut och skyllde hennes avgång på medierna. Det känns som att hon har kämpat på ganska bra själv. Hon tycker ju bland annat att hon inte har fått berätta sin sida av historien, men det som gjorde att hon fick foten var ju att TT ordagrant publicerade hennes "försvarsbrev"...

Dpck kul med dagens twist - Peter Sunde vill efterträda! Haha!