tisdag 25 augusti 2009

Good to be back!

Nu har jag varit i Sundsvall i ett drygt dygn. Och det känns förjävla skönt! Att ligga och dra sig till tiotiden en måndagmorgon var inte igår. Att ha tid att baka scones till frukost var också ett tag sedan. Att inte sticka iväg till jobbet med buss och tåg och tunnelbana utan istället cykla iväg, träffa kompisar och bara ta en promenad i solen var även det en skön omväxling. Och ikväll kunde jag gå på en sen bioföreställning - utan att behöva komma hem och stressa mig till sömns. Klockan står nämligen inte på 05:50 längre...

Jag börjar inse att det här med sommarlov inte är så tokigt ändå. Synd bara att min första dag kom nu i slutet på augusti. Nästa måndag börjar allvaret.

(Fast den där lönen som trillade in på kontot för några minuter sen var ju givetvis inte så dum den heller!)

Inga kommentarer: