fredag 14 augusti 2009

Detta är inte alls ett rop på "pokear"

Mitt emot mig på jobbet sitter vår kära help-runner här på TT (även kallad tekniknissen, data-daniel och idioten av diverse olika medarbetare). Nyss kom det en tjej med ett problem som hon tyckte att IT-supporten skulle hjälpa till med:
- Hej, alltså jag får inga mejl på fc.
Den lilla help-runnern sprang iväg och åtgärdade problemet på några minuter. När han sedan återvände till sin plats på andra sidan min skärm sa jag lite försynt.
- Det där problemet har jag på min facebook också.
Men han påstod att det berodde på någonting helt annat som han tyvärr inte kunde hjälpa till med. Konstigt.

(Angående rubriken, engelska ord med svenska ändelser blir sällan helt lyckade, men ordet "puffar" får mig bara att tänka på journalistik...)

3 kommentarer:

Henrik sa...

Kung att ni har en Data-Danne på jobbet. Det borde alla ha!:D

Oscar sa...

Haha, faktiskt.
Det känns som det borde vara en del av inventarierna på varje redaktion.

Tobbe sa...

Ja, det är faktiskt väldigt bra att ha honom i närheten i bland. Om han inte hade varit så hyperallergisk mot Norrland så skulle jag nästan vilja ta med honom tillbaka till Sundsvall. :P