tisdag 25 augusti 2009

Så spenderar jag mitt sommarlov

Den här veckan är min enda lediga i sommar.

I dag spenderade jag nästan en hel arbetsdag med att tillverka presskorten till de kommande nollorna. Jag och Li tog J-huset i besittning. Och inte för att skryta, men visst fan blev de snyggare än de vi fick i fjol!
I morgon blir det ännu en heldag i skolan. Fadderutbildning. Riktigt vad vi ska lära oss är fortfarande oklart. Men vi får både gratis lunch och middag. Bara att slippa diska gör att det hela känns värt att fara på!
Vad som händer på torsdag är oklart, förhoppningsvis slipper jag besöka skolan då. Fredag däremot, då har jag några ärenden som måste avklaras där.

Sommarlov var ordet.

8 kommentarer:

Emil sa...

Dum fråga kanske, men är det obligatoriskt att vara fadder uppe hos er? Här nere är det frivilligt och väldigt få ställde upp på det, vilket innebär att alla får ha hand om flera nollor samtidigt. Själv har jag inte tid att ställa upp pga fotojobb under nollningen, en pågående videokurs och ett tredje nummer av studenttidningen.

Tobbe sa...

Klart det inte är obligatoriskt! Fast här ställde väldigt många upp =) Ska blir roligt även om det är sjukt mycket annat som ska göras, men man får väl pussla ihop tiden på något sätt...

Louise sa...

Förlåt Tobbe, men jag måste bara få vidareförmedla vad superduktiga Jolin Bolt lärde mig när jag pluggade journalistik: på svenska kan man inte spendera tid. På svenska spenderar man pengar och tillbringar tid. Bara ett tips. =)

Kram

Tobbe sa...

Noterat ;) Ibland tänker nog min hjärna på engelska fortfarande.
(Är hon släkt med Usain?) :P

Trueice sa...

Hej!
en förvirrad nolla här... :P Sitter med antagningsbrevet och ett schema jag skrivit ut från från mittuniversitetets hemsida(http://www.miun.se/ITM/Om-ITM/Avdelningar/MKV/Utbildning/Utbildningar-i-journalistik/Grafisk-design-och-kommunikation/Valkomna-jour-09-ht-09doc/). De ger olika information om vad man ska ha läst till den första lektionen.

Vilken av dem tror du jag borde följa? Eller borde jag helt enkelt läsa både och för säkerhets skull? ;)

Tobbe sa...

Kanske inte det svaret lärarna skulle vilja att jag skulle ge, men du klarar dig hur bra som helst utan att ha läst ett skit ;)

Känner du att du hemskt gärna vill läsa något ändå så ta det som känns roligast för stunden. Men du kommer ha gott om tid att läsa igenom allt senare :)

Louise sa...

Jajemän, jag tror att de var syskon. ;-p Hon hade dock ingen jamaicansk brytning utan en finsk. Märkligt... =)

Trueice sa...

Haha nej det svaret är kanske inte så populärt bland lärarna ;)

Då kanske jag kan ta det lite lugnt och fixa iordning min lägenhet ordentligt. Har två böcker än så länge och har läst 86 sidor i Att skriva i tidning, men orkade inte börja på massmedier :P