fredag 14 augusti 2009

På återseende är bättre än farväl

I morse sa Claudia och Simon hejdå för i sommar.
Nyss tog även Henrik lite farväl.
Och Solen verkar också den ha ställt in sig på höst.
(De tre första jag syftar på är radioprogramledare på P3, den sistnämda är inte helt oväntat det brinnande gasklotet i himlen som man inte bör titta direkt in i, ajabaja!)

Visst känns det lite i magen att sommaren snart är över. Sommarvikariaten lider mot sitt slut, kollektivtrafiken är åter fullare än en A-lagare och när jag gick ut för att köpa lunch så frös jag - trots att jag hade långärmat och att vädret såg fint ut! DET är faktiskt inte helt okej i mitten av augusti...
När jag har svalt dagens fredagsfika om ett par timmar så har jag bara en vecka kvar här på TT Spektra. Och även om jag längtar tillbaka till Sundsvall så börjar vemodskänslorna smyga sig på redan nu. Enformiga arbetsuppgifter till trots så är det här en bra arbetsplats och jag hoppas att jag kommer återvända hit till glashuset!

Ville bara påminna om utsikten från glashuset!

Inga kommentarer: