onsdag 5 augusti 2009

Är jag den största nörden av alla då?

I går när vi lämnade Skansen blev vi likt boskap infösta i buss 47 mot Sergels torg. Annat än ståplats var inte att tänka på. Jag blev inklämd i ett hörn med ett gäng tjejer i 20-års åldern framför mig. Givetvis var det helt omöjligt att inte tjuvlyssna på deras samtal (dels för att de typ stod på mig och dels för att jag är en nyfiken jävel).

När vi åker över Djurgårdsbron berättar en av tjejerna om något som hon hade läst i tidningen. Men snabbt känner hon att hon måste förtydliga en sak:
- Asså, fan va' nördigt det där lät! "Jag läste i tidningen", liksom. Både Aftonbladet och Expressen ligger ju i lunchrummet, det var bara därför jag läste!

Jag skrattade inombords och kunde inte låta bli att tänka på den där bilden av min lägenhet som jag la upp tidigare i år. Vi tar en favorit i repris tycker jag - tillägnat "nörden" på bussen.

Småstökigt? Stornördigt?

2 kommentarer:

Rivka sa...

Haha, ingen läser expressen eller aftonbladet av fri vilja.. Ändå säljer de flera miljoner tidningar per dag =)

Tobbe sa...

Kvällstidningar is the shit ju!! ;)