torsdag 20 augusti 2009

Vi ska inte döda er, kära nollor!

Ofta trillar det in folk på min blogg som har googlat på saker som "plugga till journalist" och "journalistprogrammet". Vissa kommenterar i bloggen och andra mejlar mig för att få svar på sina frågor. Och jag svarar så gärna! So fire away!
Just den här tiden på året är det en hel del som googlar "nollning" och hamnar här. I dag tror jag dock att det var en väldigt orolig förstaårsstudent som var i farten. Det var nämligen någon som hade sökt på orden "dog på nollningen"...

En sak är säker. Ni som kommer till Sundsvall för att bli nollade kan känna er lugna. Vi är väldigt snälla och planerar inte att döda er. Inte vi på JFS i alla fall.
(De som tillhör Mytech vill jag inte garantera något!)

2 kommentarer:

Rickard Björling sa...

SLJUTA LJUG, TOBBE! Här är JFS:s death count för de senaste årens nollning:

2008:32
2007:16
2006:8
2005:4
2004:2

Ser du ett mönster? Om du gör det, skrik "ja" så högt du orkar i ungefär tre sekunder, eller sms-a "monster" till 72 400.

...och ja, jag är trött efter jobbet. Dock inte onykter, som du säkert tror.

Tobbe sa...

Haha, kanske trött OCH full?