onsdag 8 oktober 2008

Skola på dagen? Bah!

När man var liten gick man i skolan på dagen och var ledig på kvällen.
När man blev lite äldre gick man fortfarande skola på dagen och hade lite läxa på kvällen.

Nu vette tusan.

I måndags traskade jag hem från första lektionen i dagspressredigering strax efter åtta på kvällen. Igår satt jag och lekte telefondetektiv tills jag fick tag på mitt intervjuoffer. När hon väl svarade hade hon inte tid att prata. Hemma strax efter åtta.
Idag lekte jag housewife på dagen. Tvätt, disk och handling avklarades. På kvällen var det nytt försök med intervjun och nu gick det bättre. Strax efter åtta kom jag hem. Låter det bekant?

Skolkvällen slutade dock inte strax efter åtta idag. Med en intervju avklarad finns det ju givetvis en text som ska skrivas. Deadline är imorgon klockan 13:00 så därför tänker jag skriva klart ikväll så jag kan sova ut. Det finns dock risk för att ikväll övergår till inatt. Förhoppningsvis hinner det inte övergå till tidig morgon.
Hittills har jag hunnit peta ner en ingress och några rader brödtext, snabbt går det inte.

Men nattvarelse som jag är ska det väl gå bra.

Tjipp å hej!

5 kommentarer:

Rickard Björling sa...

Vänta bara till redaktionsövningarna. Du kommer jobba 30 timmar om dygnet!

Anonym sa...

låter härligt :D

Anonym sa...

Vänta bara tills du kommer ut i verkligheten. Då är du aldrig ledig, och åtta på kvällen kommer kännas som tidigt. Mobilen får aldrig vara avstängd, och samtal mitt i natten, eller svintidigt på morgonen ska besvaras.

Anonym sa...

Jag tycker att Rickars och anonyms kommentarer känns lite jobbiga. :P När ska jag då ha tid att träna?!

Anonym sa...

Ärligt talat har jag nog inget emot det här med att vara journalist 24/7.
(Då har man ju en orsak till att slippa träna Johanna ;)... )
Fast det kanske är lätt att säga nu innan man fått smaka på verkligheten..