söndag 12 oktober 2008

Johannes brödbagare

Johannes är en ljuspunkt i all min träningsvärk och bakfylla just nu. I och för sig väckte han mig vid halvtolvtiden i morse, men nu tar han igen.

Elin och Johannes är hemma hos mig för den sedvanliga "Ensam mamma söker"-kvällen som söndagar numer innebär. Elin föreslog att jag skulle baka scones. Jag svarade att jag inte hade bikarbonat hemma. Inga scones med andra ord.
Eller?
Jo nog blir det scones allt. Johannes råkade nämligen ha en påse bikarbonat i jackfickan! (På riktigt, vad är han för en människa?)
Och än bättre, efter väldigt lite övertalning ställde sig Johannes och bakade istället för mig.

Så nu luktar det nybakat i min lägenhet. Dags för fika! Då gör det inte så mycket att jag inte får se sporten och parlamentet...

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha asså han är ju inte sann! Jag börjar nästan tro att Johannes har valt fel utbildning, hans framtid finns ju helt klart inom bageribranschen!