torsdag 23 oktober 2008

Paliec sveiks*, journalistyrket?

Jag har nog aldrig varit så utmattad på grund av tankeverksamhet som jag är nu. Högskoleprovet och något fett nationellt prov i Matte C eller någonting kanske kan konkurera, på den nivån är det.

Vad har jag gjort då? Jo, redigerat tidning. Låter kanske inte så märkvärdigt, men stressigare sysselsättning får man ju leta efter då man har en tajt deadline. Från nio till tre satt jag vid datorn och jobbade (okej, en kvarts lunchrast blev det faktiskt).
Med fem minuter kvar var förstasidan tom.
Det mesta löste sig dock tillslut och resutatet blev bra, cred till redaktionen! Men även om resultatet blev bra så mår jag inte särskilt bra. Huvudet bultar och jag känner mig som ett skal utan innehåll. Helt tom bara.
Men vet ni vad?

Jag älskar det!

Det här var min största utmaning hittills här i Sundsvall och redigering är verkligen tokroligt. Jag längtar tills jag bemästrar InDesign till fullo! Kanske blir det ingen journalist av herr Söderlund, kanske blir han redigerare istället!

*Paliec sveiks betyder adjö på lettiska.
Väldigt intern grej, orkar inte förklara...

10 kommentarer:

Johanna sa...

Du var en klippa! Riktigt, riktigt bra redigerat!

Mooney sa...

Du hade det ju lätt! Nej, jävligt bra jobbat. Du kan vara nöjd. Tycker för övrigt att den rubriken är helt ok, oavsett vad nån självgod journalistbitch säger :)

Anonym sa...

tack och tack :)
jag gillar också rubriken skarpt! även om jag förstår kritiken från den "självgoda journalistbitchen"... :P

Anonym sa...

Tack för ett kanonbra jobb. Jag sviker dig aldrig, masjävel! ;)

Mooney sa...

Jo, det hon sa där var helt relevant. Det var egentligen något annat hon sa som jag menade, men meh...peanuts!

Anonym sa...

Du var grym! :) Rubriken är för övrigt sjukt kul!

Anonym sa...

Är detta platsen för inbördes beundran? :D

Anonym sa...

haha, jag tror Joppe är avundsjuk för att hon inte fick vara med i bästa gruppen... :P
Viva Dala-Demokraterna!

Anonym sa...

Tss...

Karin sa...

DD is the shit:) Inbördes beundran... Ptjaa, bedöm själv men du var grym!