onsdag 15 oktober 2008

Byt namn!

Så damp den äntligen ner i brevlådan. Boken.
"Byt namn! och andra sätt att lyckas som journalist"



Jag förväntar mig egentligen inte så mycket information av värde för min karriär, utan har mest köpt den för underhållning. Men det här med namn är intressant. Jag har kanske inte allvarligt övervägt ett namnbyte, men funderat har jag gjort.

Att bara hitta på något namn som låter fräsigt är dock inte min melodi, utan jag skulle ändå vilja ha någon relation till namnet. Det coolaste efternamnet i min släkt är Falk, som bars av min gammelfarmor innan hon gifte sig.
Tobias Falk.
Inte riktigt slagkraftigt nog.
Kanske byta ut Tobias mot Tobbe, som alla ändå kallar mig.
Tobbe Falk.
Börjar det likna något? Kanske spetsa till efternamnet med att byta ut k:et mot ett x. Hm. Vem vet, när ni läser mina artiklar om några år kanske jag heter Tobbe B. Falx.
Vad tycks? Någon som har något annat bra namn som kan ta mig till toppen?

(Ps. B:et står för Bobby, men det är en helt annan historia...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag satt och bokade kundmöten åt if mitt emot en kille som hette Andreas i måndags. Andreas bokade kundmöten åt en kille som hette Daniel Höök. Ett av dom inbokade mötena var hemma hos en kille som hette Falk i efternamn. Varpå Andreas skojar till det med sin bordsgranne:
- Höhö, nu kommer Daniel Höök att åka på kundmöte hemma hos Fredrik Falk. Höhö!

(namnen är något modifierade, men det där med Höök och Falk stämmer iaf!)