onsdag 29 oktober 2008

Julstämning

Jul, jul, strååålande jul!
Efter att ha suttit på kåridårenmöte och planerat det kommande julnumret klev jag ut från kårhuset och mötte årets första snöfall. Gissa om julstämningen slog till!
Nog för att december i Aix-en-Provence var bland det mysigare jag varit med om, men det ska bli skönt med en (förhoppningsvis) vit jul och advent i år!

Och med "vit" menar jag alltså att den ska innehålla snö, inte att den ska vara alkoholfri.

På tal om o-vit (svart?). Minns vårt glöggparty förra året. Många, många liter väldigt spetsad glögg, många, många människor på väldigt liten yta. Mycket, mycket trevligt!
Rue Bedarride - det var tider det.

Men i år är det svensk jul som gäller, jag börjar tagga redan nu!


Busungarna - Tomten jag vill ha en riktigt jul

1 kommentar:

Anonym sa...

Även jag flinade som ett litet barn när jag såg flingorna dala! :D