torsdag 30 oktober 2008

Lagen i mitt hjärta

Av alla idrottslag i alla sporter på detta jordklot finns det endast två stycken som jag verkligen hejar på. Det har aldrig funnits något annat lag och kommer förmodligen aldrig att finnas i framtiden heller.

De två lagen heter Skellefteå AIK och Liverpool FC och för tillfället leder båda dessa lag den högsta ligan i landet.

Att Liverpool leder är väl kanske ingen sensation, även om de inte har vunnit ligan sedan jag var ett år gammal. Att AIK nu leder är däremot ett smärre mirakel.
27 år har det gått sedan de gulsvarta senast låg i toppen. 27 år. Då var jag inte ens påtänkt, ärligt talat vet jag inte ens om mina föräldrar hade träffats då! Att få uppleva den här dagen känns helt underbart, synd bara att jag inte var på plats i Skellhell.

Om jag hade ett barnsligt flin fastklistrat i nyllet när jag såg årets första snö igår så är det ingenting mot den glädje jag känner idag. Inatt kommer jag drömma mysiga drömmar om AIK:s andra SM-guld och Liverpools 19 ligatitel!

Inga kommentarer: