fredag 17 oktober 2008

Kvällshumor! (ett riktigt jävla trött inlägg)

MSN-konverserar med mormor Joppe om allt från zombieljud till kladdkakor. Och kvällshumor.
Kvällshumor är ett lustigt fenomen. Saker som mitt på ljusa dagen verkar var ungefär lika roliga som att undersöka bakteriefloran i ett murmeldjurs tarmsystem, kan på kvällen vara kvalitetshumor av högsta klass.

(den liknelsen är nog en indikation på min trötthet)

Peaken kom när jag insåg att nutidstest är ett anagram på nudisttest.
Nudisttest. Hur fan skulle ett sådant gå till?
Jag tänker mig en idol-jury (vi väljer ut Bagge, Swartling och Clabbe för att de ser mest ut som om de skulle kunna vara läskiga killar i en porrfilm). Deltagarna kommer in, en efter en, alla iklädda någon form av lång rock - ni vet, blottarrocken.

Swartling: Jaha, och vad ska du bjuda oss på idag?
Deltagare ett (som av en händelse liknar Shaggy i de otecknade Scooby-Doo filmerna): Jag tänkte bjuda lite på, ehm, mig själv!
Swartling: Kör hårt!
Shaggy-killen droppar rocken och börjar posera.
Bagge: Stopp, stopp, stopp! Har du tänkt någonting över huvud taget när det gäller stylingen?! Håret till exempel, när gjorde du något åt det senast?
Shaggy-killen sträcker sig obekvämt efter rocken.
Clabbe: Nämen nu tycker jag att du är lite orättvist. Jag har inget emot den lite naturliga stilen.
Swartling: Men bara för att du tycker att 60-talet var the time of your life jävla hippiegubbe!
Shaggy-killen lämnar lokalen efter ett tämligen misslyckat nudisttest.

Och dagens glosa är: könshårsstyling.

Jag inser plötsligt att jag själv bara har på mig min kära morgonrock eftersom jag var för lat för att ta på mig kläder efter duschen. (Har jag nämnt att jag är trött?) Under några nanosekunder överväger jag att gå till den stora spegeln i hallen och köra ett eget nudisttest. Sen blir jag tvungen att slå mig själv lite grann för att jag är dum i huvudet.

Tankarna går till Åttingsbergs nutidstest. Tänk vad roligt om någon skulle råka höra fel och villigt bränna av ett hejdundrande nudisttest framför klassen...
Nä, jag tror det är bäst att jag slutar skriva nu. Det här kan bli obehagligt annars.
Godnatt.

(är det bara jag som får fylleblogginläggsvibbar av detta? lite mera rättstavat kanske...)
(trött var ordet)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hhaha du är ju inte frisk!