söndag 19 oktober 2008

En udda anledning till huvudvärk

Ännu en helg och vecka lider mot sitt slut. Men jag har faktiskt inte tänkt sammanfatta helgens göromål i detta blogginlägg. Det beror inte på att jag inte gjort något. För det har jag.
Det beror inte på att jag inte haft roligt, för det har jag haft.
Jag känner bara inte för att skriva om det.

Istället ska jag skriva om dörrar!

Jag anser mig själv vara en ganska klipsk kille, åtminstone normalbegåvad. Därför tycker jag att det är märkligt att jag aldrig kan lära mig åt vilket håll dörrar ska öppnas.
Jag tänker i första hand på dörrarna i huset Dalgatan 14. Huset där jag bor alltså.
Okej, min egen dörr har jag kommit underfund med, men alla andra dörrarna; ytterdörrarna, dörrarna till trappuppgången, tvättstugan osv. Det är helt jävla omöjligt, antingen är det dörrarna, eller min hjärna som är felkonstruerad.

Jag vet inte hur många gånger jag tryckt ner handtaget för att sedan gå rakt in i dörren. PANG!
Dra Tobias, draaa i handtaget!
Fortsätter det så här kommer jag antingen utveckla en en konstant bula i pannan eller en stark fobi för dörrar...

Inga kommentarer: