måndag 20 oktober 2008

Från hockeyrumpa till hemmafru

Johannes - Mannen, myten, legenden.

Ja Angelica, killens rykte som en riktig housewife är förhoppningsvis väl spridd snart. Nog för att han är van vid att vara mytomspunnen, men tidigare har det varit av helt andra anledningar:

Under gymnasietiden var det en särskild kroppsdel som var i fokus när man pratade om Johannes. Nämligen hans hockeyrumpa. Att vi i klassen hade diverse smeknamn som kretsade kring hans bakdel var väl kanske ganska naturligt. Men en dag fick vi höra att även folk i lägre årskurser, som inte visste vad Johannes egentligen hette, refererade till honom som "Rumpan".

Mytomspunnen var ordet!

Hur blev han då den brödbakande kanelkillen som vi känner idag? Ja, hans köksliga intresse har exploderat här i Sundsvall, men jag tror att man kan datera födelsen av Johannes brödbagaren till den 14 juli 2007. Jag, Emelie, Jenny och Johannes var hemma hos mig och fick för oss att vi skulle baka scones. Johannes blev väldigt engagerad. Och på den vägen är det...


Är det bara jag som anar kärlek vid första ögonkastet?
Edit: Nu har Johannnes fått en egen etikett nere till höger här i bloggen. Jag hoppas på fler uppföljningar med andra ord...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så jäkla gulligt! Har han ingenstans att förvara kryddor hemma och använder jackfickorna, eller hoppas han bara på att någon ska bli sugen på att baka äppelpaj? :)

Anonym sa...

Korthårig

Anonym sa...

haha, jag tror på att han har det i jackfickan för att kamouflera det andra vita pulvret han bär omkring på... (en helt spontan teori baserad på ingen fakta alls) :P

Anonym sa...

vad fint han smeker degen :P

Anonym sa...

Han tog verkligen över där i köket den 14 juli 2007! Vi andra bidrog inte med så mkt, men tur var väl kanske det. Himla gott blev det då!
Jag tror jag ska beställa scones av Johannes när han kommer hem om två veckor :D

Rickard Björling sa...

"Johannes Brödbagaren"... bästa smeknamnet nånsin :) Way better than "Hasse" :)

Anonym sa...

JP: Ja det tycker jag att du ska göra! Men jag måste faktiskt tipsa om Johannes matbröd - filmjölkslimpan eller vad den nu hette, riktigt jävla gott var det iaf, nästan så du ska passa på att beställa det om du har möjlighet ;)

Rickard: Haha, ja skulle vara king om "Johannes brödbagare" slår rot i folkmun, men "J.Lo" är fortfarande snäppet vassare tycker jag :P