måndag 30 augusti 2010

Sambo-substitut

I lördags somnade jag för första gången i min nya lägenhet. Ensam. Efter att ha levt samboliv i ett drygt halvår och haft någon att dela säng med betydligt längre, så kändes det såklart lite ensamt.

I söndags slapp jag somna själv. Nåja. Det var inte så att jag hade sällskap under täcket, men väl en Johannes i en madrass bredvid. Nu ska jag inte påstå att "J-Lo" är något fullgott substitut för min ex-sambo. Men han lagar mat, diskar och håller mig sällskap framåt småtimmarna. Alltid något.

Snart får han dock flytta in i sin egen lägenhet - en trappa ner i samma hus. Så vi lär väl ses en hel del även i fortsättningen. Men då får jag fortsätta vänja mig vid att somna ensam igen.

Kvällsunderhållning!

2 kommentarer:

Sheena / Rockho sa...

Det där med att vänja om sig (säger man så?) är småsvårt ibland. Men jag tror du kommer klara det där efter att ha kommit igång med studierna på riktigt.
På tal om inget - joinar du imorrn kväll (eller, det blir ju ikväll, klockan är efter midnatt) då vi ska köra något mot Committ?

Tobias Söderlund sa...

Får se, funderar faktiskt på att komma och kika - beror väl lite på vädret och om något annat dyker upp... :)