söndag 8 augusti 2010

Ett spännande halvår har passerat

För precis sex månader sedan gjorde jag min första dag på Aftonbladet. Innan den dagen hade jag aldrig ens jobbat på en riktig tidningsredaktion - och nu skulle jag plötsligt vara på Sveriges största tidning.
Hur hamna jag där egentligen?
Men så här ett halvår senare kan jag konstatera att det gick väldigt bra ändå.

Som sportredigerare har jag hunnit få jobba med ett vinter-OS, ett fotbolls-VM, ett roligt hockeyslutspel ett misslyckat friidrottsmästerskap och den hittills målfattigaste allsvenska säsongen genom tiderna. Och mycket, mycket annat.

Spännande, givande och roligt är tre ord som skulle kunna sammanfatta min tid på de rosa sidorna. Och nu har jag bara tio nätter kvar på redaktion.

Efter min kommande comebacken i Sundsvall, som förhoppningsvis bara varar en termin, skulle jag gärna komma tillbaka. Vi får se hur det blir med den saken. Men till redaktionen vid Globen kommer jag nog aldrig tillbaka. För det är inte bara jag som ska flytta inom en snar framtid. Och när jag tänker på Aftonbladets stundande flytt känns plötsligt mina framtida flyttar ganska enkla vid en jämförelse ...

Nedräkning 1: 10 jobbnätter kvar.
Nedräkning 2: 16 dager till sista jobbnatten.
Nedräkning 3: 20 dagar till inflytt i Sundsvall.
(Ja, jag gillar nedräkningar!)

Inga kommentarer: