lördag 21 augusti 2010

Galning eller geni?

Under lite planlöst surfande hittade jag följande citat:
"I used to think the brain was the most wonderful organ in my body. Then I realized who was telling me this."

Finurligt sagt, tänkte jag. Undra vem som har formulerat de orden? Kanske någon gammal filosof eller författare? Jag googlade. Svaret löd: Emo Phillips. För er som, precis som jag, aldrig hört talas om människan förut kan jag berätta att han inte var någon filosof. Inte i den klassiska bemärkelserna i alla fall. Emo är en ståupp-komiker som slog igenom innan lilla jag ens var påtänkt. Nu har jag suttit och fascinerats framför gamla klipp från denna skruvade man och tänkte dela med mig lite.

Det som jag reagerar mest på när jag tittar på denna vidrigt roliga komiker är att många av hans skämt i dag skulle klassas som Fritzl-referenser. Grejen är bara den att Emo framför sina skämt året innan Josef stängde in Elisabeth i den där källaren i Österrike, vilket kanske säger en del om hans sjuka humor.






Just det, känsliga tittare varnas ...

1 kommentar:

Sheena / Rockho sa...

Damn vilket skönt citat! Gillades starkt.