fredag 20 augusti 2010

Blogg- och dalbanan

Det här med bloggmotivation är en jävla berg- och dalbana alltså. Från att under första halvan av månaden haft mer idéer att skriva om än jag haft det senaste halvåret tog det plötsligt tvärstopp. Antar att jag vilar mig i form och sakta tuggar mig upp mot nästa bergstopp på blogg- och dalbanan.

Inläggsfrekvensen är för övrigt en grej jag beundrar med alla fjortisbloggare à la Blondinbella där ute (som jag givetvis inte läser). Att kunna leverera fem till tio inlägg om dagen är imponerande. Att de sedan mest handlar om smink, kläder och helt ointressanta vardagshändelser - givetvis skrivna på dålig svenska - är dock en sak som gör det hela lite mindre imponerande.

Att kontinuerligt kunna pressa fram en handfull inlägg om dagen är inget jag direkt strävar efter. Ett inlägg om dagen, kanske två eller möjligtvis tre om idéerna sprudlar, tycker jag räcker gott.
Vi får väl se när den bloggformen infinner sig igen.

7 kommentarer:

Johanna sa...

Men det är ändå imponerande vilken koll du har på fjortisbloggarna trots att du inte läser dem. ;)

Tobbe sa...

Eller hur! Jag vet faktiskt jävligt mycket om saker som jag inte har någon aning om ;)

Johanna sa...

Jag vet att du vet det. Typ om moln och hur lägenheter du aldrig varit i ser ut och sånt. Hehe.

Anonym sa...

Gärna mer bilder!

Vinkeln

Tobbe sa...

Johanna: Precis ;)

Vinkeln: Ja! Det säger jag till mig själv varje gång jag skrollar igenom min blogg. Jag försökte ju starta en bildföljetong här i början av sommaren. Men det gick ju åt helvete... Ska dock försöka bättre på relationen till min fina systemkamera som ligger alldeles för orörd i sin väska. Du lär väl märka om jag lyckas ;)

Sheena / Rockho sa...

Det där med att skriva inlägg om kläder/smink/skor har jag aldrig förstått mig på. OM man nu faktiskt ska "blogga" om sånt, varför inte göra det till en kul grej - att alltid ha en apelsin i en sko då man fotar ett par skor? För så som de flesta skriver om skor och liknande är sövande.

Och ang Shadow och levande mus - en levande mus kan jag släppa ut igen så att den kan fortsätta sitt liv. En död mus är hjärtskärande då jag vet hur min katt "dödar" dom (genom att stressa dom till hjärtattack nästan, sen bita dom lite lätt vid halsen). Så hellre en levande än en död.

Tobbe sa...

Sheena: Apelsin i sko? Kan hända att jag snor den idén rakt av och börjar modeblogga lite här framöver ;) Haha!