lördag 14 augusti 2010

Nedräkningarna fortsätter - sista jobbhelgen

När jag åkte till jobbet i går såg det ut som det brukar göra i tunnelbanan en fredag när folk slutat jobba för veckan. Var och varannan person satt med lila kassar med klirrande innehåll.
I vanliga fall brukar det kännas lite motigt att åka till jobbet när alla andra blir lediga - men i går kändes det inte tungt alls. Dels för att jag efter ett halvår har lärt mig att det är faktiskt jävligt kul på jobbet under helgerna - och dels för att det faktiskt är min sista jobbhelg för i sommar. Förmodligen för resten av året också.

I Sundsvall kommer jag förhoppningsvis ha all tid i världen att ta igen alla "förlorade" helger under våren. Att plugga varje helg låter ju onödigt i alla fall!

Nedräkning 1: 6 jobbnätter kvar.
Nedräkning 2: 10 dagar till sista jobbnatten.
Nedräkning 3: 14 dagar till inflytt i Sundsvall.

(Shit! Sundsvall om bara två veckor alltså!)

Inga kommentarer: