fredag 27 augusti 2010

Fina färger?

Efter att ha klankat ner på moderaterna/alliansens färgval under valkampanjen var jag nästan säker på att jag skulle få någon spydig kommentar om att färgschemat på min blogg nästan är identiskt. Men ingen verkar ha lagt märke till det, puh!

För ett otränat öga skulle färgerna på bloggen faktiskt kunna se ut som moderatblå och alliansorange. Så för att distansiera mig och bli lite nördig kommer här ett förtydligande:

Färgblandning bloggorange: (C:0, M:48, Y:77, K:0)
Färgblandning alliansorange: (C:0, M:50, Y:100, K:20)

Färgblandning bloggblå: (C:50, M:20, Y:0, K:33)
Färgblandning moderatblå: (C:59, M:7, Y:0, K:0)

Ganska stor skillnad om jag får säga det själv! Men eftersom ingen påpekat något kanske det är lika bra att fortsätta låta det passera obemärkt förbi ...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha legendariskt nördigt.

Tobbe sa...

Sån är jag ;)

;) sa...

Troligtvis är alliansen logga gjord i RGB, så du får bakläxa!

Tobbe sa...

Givetvis har jag hämtat siffrorna från Alliansen grafiska manual, och givetvis finns färgblandningen där både i RGB och CMYK. Så jag tycker inte att jag förtjänar någon bakläxa faktiskt ;)