onsdag 25 augusti 2010

Jag har vad som krävs!

I försvarsmaktens annonsering den senaste tiden har de ställt en fråga till mottagaren: Har du vad som krävs för att bli militär? I dagarna slår de på stort i nästa steg av sin annonskampanj och skickar ut 200 000 papperspussel till potentiella pang-pangare.

Jag såg ett nyhetsinslag om det i går och tänkte direkt att det var en jävligt rolig idé och att jag skulle vilja prova. Så när papperpusslet damp ner i brevinkastet i dag blev jag nästan som ett barn på julafton. Utmaningen var dock inte adresserad till mig, men jag fick lov att lösa den ändå. Och efter knappt tio minuter med tandborsten i mungipan hade det gigantiska pappersarket blivit ihopvikt till en kod.

Jag kände dock ingen större eufori över att "ha vad som krävs". Snarare blev jag besviken över att det gick så fort. Efter att han i tv-inslaget tillslut gett upp hade jag hoppats på åtminstone en halvtimmes knåpande! Någon jobbansökan till militären har jag dock inte tänkt skicka iväg - jag var väldigt nöjd över att över huvud taget slippa mönstra när det begav sig.


Före.

Efter.

Inga kommentarer: