lördag 21 augusti 2010

Välbehövlig vila

Det var väldigt länge sen sist - men i kväll hände det.
En helt oplanerad kväll.
När jag började på Aftonbladet i februari ägnade jag väldigt många av mina lediga kvällar åt att bara vila. Nattjobbet med stress och press gjorde att de där fyra- och femdagarsledigheterna ofta passerade utan några större ansträngningar. Men ju mer det nya jobbet blev vardag, desto mer orkade jag hitta på under ledigheterna.

När jag nu försöker komma på när jag senast ägnade en hel kväll åt att bara vila, då får jag klia mig i huvudet ordentligt. Det var inte den här månaden i alla fall. Och det har märkts. "Personligt rekord i trötthet" är ord som lämnat mina läppar ett antal gånger de senaste dagarna. Men i kväll var det alltså dags.

Hur tillbringade jag då min ensamma och oplanerade kväll? Jo, med en långdejt i soffan med Svt. Rapport, Doobidoo, Aktuellt, Sportnytt, Friidrotts-SM, Nightmares and Dreamscapes, Lucky Number Slevin och nu medan jag författar detta inlägg står Tom Alandh på i bakgrunden. Det har inte blivit många steg från soffan i kväll ... Väldigt välbehövligt!

Några av dem som underhållit mig på dejten.
(Något gubbig dejt kanske, men Lucy Liu och Claudia Galli var ju faktiskt med på ett hörn också.)

Inga kommentarer: