söndag 1 augusti 2010

Förortsfoton - fuck it!

Ja, jag kan känna igen ett misslyckande när jag ser ett. Den så kallade följetongen som jag drog i början av månaden blev inte särskilt långlivad. Syftet med följetongen formulerade jag med orden: "Mobilbilder med någon anknytning förorten - givetvis helst med en gnutta humor också. Det kan ju behövas när man bor här ute i förorten..."

Det visade sig snart att det här med humor inte var det lättaste kriteriet att uppfylla. Jag har verkligen försökt pressa fram roligheter ur min omgivning. Jag funderat, fantiserat, strosat och spanat - men utan någon större framgång. Jag kan helt enkelt inte hitta så mycket underhållande att sprida från Farsta till omvärlden. Motsatsen finns det dock gått om!

Som med alla problem försökte jag till och med rådfråga google. Jag sökte på "humor + förorten" och klickade på första träffen. Resultatet blev: "Server error - the resource cannot be found."
Det fick helt enkelt bli droppen. Förortsfoton läggs härmed ner.

Nu är det mindre än en månad kvar till flytten från förorten. Den tillbaka till Sundsvall. Drakstaden är kanske är kanske inte heller den roligaste platsen på planeten - men man vet i alla fall ungefär vad som väntar när man kommer tillbaka till Dalgatan.

Inga kommentarer: