tisdag 31 augusti 2010

Bra skit! XXXVII

"Jag vet, jag är en idiot", sjunger Ludwig Bell på en av låtarna på sin ganska nysläppta skiva Jag har försökt förklara. Och nog kan man känna sig lite som en idiot när man plötsligt befinner sig innanför universitetets väggar igen och får en massa kommunikationsteorier kastade i ansiktet. Teorier man vet att man kanske borde kunna, men som man faktiskt inte har hört talas om på ungefär ett år - och som därför ligger väääldigt långt bak i huvudet.

Nu vet jag att jag inte är någon idiot, och att de akademiska termerna sakta kommer krypa längre fram i huvudet.

Att jag tipsar om just den här låten har dock inget med låttiteln att göra. Anledningen är helt enkelt att jag den senaste veckan verkligen fastnat för Ludwig Bells solodebut. Gott så.


Jag är en idiot - Ludwig Bell

Inga kommentarer: