onsdag 17 juni 2009

Volvo på vatten

Jag har länge tyckt att Volvo Ocean Race är ett överreklamerat jävla spektakel. Det återkommer jämt och ständigt i Nyhetsmorgon och upptar spaltmeter efter spaltmeter i tidningarna. Jag vet inte hur många gånger jag har läst att den svenska båten har krockat med en val till exempel.

Men nu, om bara några minuter, väntas båtarna komma in för dagens målgång i Stockholm. Och när vi från panoramafönstret på redaktionen har den förmodligen bästa utsikten av alla över målgången så kan jag inte låta bli att tycka att det är lite småkul...

2 kommentarer:

Rickard Björling sa...

Den där jädra tävlingen har förföljt mig från dag 1 på praktiken... den måste ha hållit på i flera år!

Lyckligtvis har jag sluppit sätta mig in i den, men jag har ändå inte lyckats undgå att höra alldeles för mycket om den.

Skönt att den är över! När börjar nästa års Volvo Ocean Race? På tisdag? :)

För övrigt bestod min ordverifiering av bokstäverna "flati"... lite kul, kanske?

Tobbe sa...

Haha, ja den började tydligen i oktober, så ett år var ju nästan rätt gissat ;)

Men för att göra dig besviken så är det ju inte över än... Det var bara en etappmålgång i dag. Nu ska båtarna ligga här i Stockholm och leka till den 25 juni. Sen (tror och hoppas jag) bär det av på sista etappen mot St Petersburg!

Och efter det börjar det väl typ om på tisdag eller något sådant ;)