torsdag 25 juni 2009

Sommarjobbet kommer ta livet av mig!

Metros etta i dag.

Det här är inte en nyhet man gärna vill läsa på väg till sommarjobbet. Jag som tyckte att jag hade lyckats få ett ganska lugnt och inte alltför stressigt jobb i sommar - men det räcker tydligen inte. Minst fyra veckors sammanhängande ledighet måste man ha för att inte dö i hjärtinfarkt. Jag har som mest fyra dagar. Och då är helgen inräknad.

Jag har ju faktiskt känt mig lite hängig de senaste dagarna... 
Är det döden som börjar knacka på redan måntro?

4 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Mmmm... det är ju det jag säger, det är inte bra att jobba så mycket. Men dö låter onödigt. Och lite överdrivet.

Nästa sommar ska jag jobba MAX åtta veckor...

Tobbe sa...

Alltså visst skulle det vara skönt med "bara" åtta veckor nästa sommar, men står det mellan ett tioveckorsvikariat eller inget alls så tror jag nog inte man tackar nej...

barajagjohanna sa...

Nä, det är klart. Det känns ju dock som att åtta veckor är standard. Typ alla jobbar åtta veckor. (Skulle det råka vara så att man fårr sommarvikariat på samma ställe så kanske man kan önska lite mer, typ att man gärna jobbar åtta veckor.)

Tobbe sa...

Ja, det är bara vi som är lite bättre och får så jävla långa vick ;)