söndag 14 juni 2009

Sex månader är kort tid, men sex dagar är långt


Efter att ha varit singel i nästan två decennier kanske man skulle tycka att ett halvårs förhållande känns som en evighet. Men det gör det verkligen inte. Tiden går fort när man har roligt och ibland känns det som att jag inte riktigt har fattat det än. Men när man har fått högsta vinsten tar det väl ett tag för det att sjunka in.
Jag är lyckligt lottad och de senaste sex månaderna har varit de bästa i mitt liv. Och det har jag väldigt mycket att tacka min kära Johanna för.

Även om det kan kännas som att det senaste halvåret har flugit förbi i concordefart så är tiden ett relativt begrepp. Den tiden från att jag lämnade Falun senast, fram till att jag i fredags stod och väntade på centralstationen med pirr i magen, har känts som en liten oändlighet. Trots att det bara varit sex dagar.

Efter sex månader tillsammans (och sex dagar ifrån varandra) har vi de senaste dagarna haft en underbar helg med god mat, en lyxig hotellsvit och en massa mys. Men en helg går fort. Alldeles för fort. Och nu är Hon redan på väg hem igen. Själv blir jag kvar i 08-land ett tag till. Men vi ses igen om fem dagar. Förmodligen fem väldigt långa dagar.

(Det kommer bli en lång sommar.)

5 kommentarer: