fredag 5 juni 2009

Redo för sommarlov

Uppsatsen blev godkänd! Vilket innebär att jag nu har avklarat första året på journalistutbildningen i Sundsvall utan att ha kugget på en enda grej. Skönt att kunna lämna allting bakom sig och sedan komma tillbaka till hösten utan en massa saker hängandes över en.

Men det där med sommarlov är ändå en sanning med modifikation. Visst, ingen skola, men klockan åtta på måndag ska jag infinna mig på mitt sommarjobb på TTspektra i Stockholm. Och där ska jag sedan stanna i elva veckor!! Tre vardagar tror jag att jag är ledig innan vi drar igång i Sundsvall för höstterminen. Det blir ju ingen sommar på stranden, men jag är förväntansfull och tycker att det ska bli jättespännande, och förhoppningsvis kul!

Nu ska jag bege mig söderut och mentalt förbereda mig inför nästa vecka. Det blir dock en omväg förbi Falun med övernattning innan jag tar tåget till 08-land.

På återseende Sundsvall!

2 kommentarer:

Lina-Marie sa...

Grattis till "examen" och lycka till på jobbet! You rock!

Tobias Söderlund sa...

Tack detsamma ;)