torsdag 25 juni 2009

En utsikt man aldrig blir mätt på

Att jobba i glashuset vid slussen innebär att man har en ganska hyfsad utsikt, minst sagt. Men vyn inne från redaktionen slogs med hästlängder i dag på lunchen. Vi gick och köpte oss varsin sallad och åkte sedan med hissen ända upp och avnjöt den på taket av glashuset. Vilken utsikt! Med en gassande sol och en fläktande vind satt vi och mådde gott medan vi åt vår sallad.
Tyvärr har jag inte haft med mig systemkameran till jobbet än, men några halvkassa mobilbilder kan jag bjuda på, så ni förstår vad jag pratar om!

Utsikt till vänster: Slussen och gamla stan.

Utsikt till höger: Skansen och grönan (i vänsterkant)
och inte ett moln så långt ögat kan nå.

Utsikt upp: Några plan (Gripen/Viggen?) som hade kul
och flög i formationer alldeles ovanför våra huvuden!

Lunchen blev vi väldigt mätta på. Men när vi var klara stod vi kvar och blickade bort mot horisonten ett bra tag. För den utsikten är svår att få nog av.

4 kommentarer:

Emelie sa...

Ja, vad skulle vi göra utan terassen? Ska du på vikariefesten på tisdag?

Tobbe sa...

Fan, var den nu på tisdag? Jag har ju egentligen andra planer :/ Vi får se, ska du dit?

Emelie sa...

Ja, jag ska dit. Kommer nog för övrigt inte att skriva ut det vidriga, det är lite för illa. Men om du vill höra det så kan jag berätta det...på vikariefesten...Haha.

Tobbe sa...

Haha, okej ;)