tisdag 16 juni 2009

Baguettbärandet - ingen bluff

Efter min lilla franska nostalgistorm i går har jag suttit och tittat igenom lite bilder från Frankrike. En kraschad hårddisk gör att jag tyvärr bara har lite bilder att titta igenom.

Men efter att ha bläddrat igenom bilderna i burken tänkte jag bara bekräfta en av alla myter som finns om Frankrike, en grej som jag tyckte var ganska roligt första dagen jag vandrade på gatorna i Aix-en-Provence. Nämligen: Det är sant att fransmän går runt med baguetter under armen. Fransyskor också för den delen. Vissa har en och vissa har många. Och vissa äter baguetten lite som snacks medan de är på språng. Då vet ni!

Bildbevis gånger två!

2 kommentarer:

elin sa...

haha ja! jag såg massor av det bara under min korta vistelse i paris! (Sen blev jag en baguettebärare själv också)
miss u toooo! så konstigt att du inte är här alls i sommar!!

Tobbe sa...

Näe, man faller ju lätt för grupptrycket, och visst känns det lite charmigt att vandra om kring med en baguett eller två :D
(Verkligen jättekonstigt!)