onsdag 10 juni 2009

Jag har haft en låt på hjärnan hela veckan

Åååååå... åka pendeltååååååg!

Att jobba i Stockholm men bo utanför får den naturliga konsekvensen att jag utnyttjar Stockholms kollektivtrafik en hel del. Regionaltåg, tunnelbana, pendeltåg och buss blir det mest varje dag. Detta gör att jag (förutom att jag ständigt går och nynnar på en galen finnes drygt tio år gamla landsplåga) får en hel del dötid att slå ihjäl. Massa tidningar, MP3-spelaren, korsord och telefonen får tiden att gå. Och böcker.

Som jag skrev för något inlägg sedan har jag äntligen tid att läsa böcker igen! Jag är dock inte särskilt snabb på att läsa, så därför tänkte jag tvinga mig själv att hålla lite tempo i min läsning i sommar. En bok i veckan borde väl inte vara omöjligt? Eller sammanlagt tio stycken under "lovet"? Hursomhelst fick jag idén att jag skulle redovisa hur det går genom att skriva korta recensioner här på bloggen efter varje avklarad bok, så ni andra vet vilka böcker ni ska sticka ner näsan i!

Frågan är vad största utmaningen blir. Att hinna med en bok i veckan, eller att lyckas hålla recensionerna korta?

4 kommentarer:

Oscar sa...

Är det att belasta dig med för mycket om man tipsar DIG om böcker? (och inte tvärtom som tanken var)

Annars vill jag rekommendera Alex Schulmans biografi över fadern hans - "Skynda att älska".
Årets stora överraskning! Sjukt bra.

Tobbe sa...

Tar gärna emot tips, jag bara fem böcker med mig till Stockholm som ligger på väntelistan än så länge ;)

"Skynda att älska" har jag faktiskt funderat på, och den är ju lagom storlek för att läsas på en vecka också. Svänger kanske förbi någon pocketshop senare i sommar och inhandlar den ;)

Oscar sa...

Är tveksam till om den hinner komma ut i pocketversion innan sommarens slut. Men, det är ju alltid värt att vänta och se.

Min tipslista kan göras lång, men jag tror jag väntar med att uppdatera den tills du utvärderat punkt ett ;-)

Tobbe sa...

Okej, jamen annars kanske jag slår på stort och köper den inbunden! :P

Låter bra det ;)