torsdag 15 januari 2009

En skön säng och en bluffkåt politiker

Jag har idag (för hundrafemtioelfte gången) kommit fram till att ligga i en skön säng bland massa sköna kuddar inte är det bästa sättet att plugga på. Eftersom tentan är imorgon borde jag kanske lärt mig av mina misstag och intagit en ställning som inte innebär sömngaranti. Dags att återgå till toaletten kanske?

Som tur är finns det några saker som håller en vaken i allt textskummande. En mobil som då och då plingar till är en bra livlina. Men ibland så innehåller texten själv saker som får en att vakna till. Jag hade lagom sjunkit ner från halvsittade till liggande position och ögonlocken hade också intagit en lägre position, då jag i mitt "läsande" uppfattar meningen: "Gudrun Schyman spelar in erotisk film med sin ex-man: 'Man ska bli kåt'"

Vad stod det?

Jodå, det var ingen sömndrucken fantasi från min sida (jag skulle för övrigt bli väldigt rädd om jag började ha sådana fantasier). Nu var det så att texten handlade om lögner i pressen, och detta var ett fint exempel på en löpsedel som expressen blivit fällda för.
Tack! Det fick mig att vakna till i alla fall.
(en stund åtminstone)


Inga kommentarer: