tisdag 20 januari 2009

Mitt namn är Hasse Höglund

Det verkar ju vara inne med dansande tv-journlister nu.
Så just därför (eller bara av en ren tillfällighet) ska jag idag påbörja min utbildning till att behärska teve-mediet och även återuppta min danskarriär som legat i dvala alldeles för länge.

Även om teve känns som det mediet jag minst troligt kommer jobba med i framtiden så känns det väldigt roligt och inspirerande så här efter första introduktionen. Snart ska jag tillbaka för lite mera intro och imorgon börjar det på allvar.

Efter en heldag i j-huset blir det dock ingen lugn och ro. Tvärt om. Vi slutar fem och en timme senare ska jag och Johanna infinna oss i Altiras träningslokaler uppe vid Sidsjön för en första lektion i den fantastiska dansen Boogie Woogie. Jag tror att det snart är sex år sedan jag la dansskorna på hyllan, men nu ska de plockas ner!
(bildligt talat, jag har nog vuxit ur mina gamla...)
För er som inte vet vad Boogie Woogie är så kan ni kika på filmen här nere. Kul, kul, kul!




Jag räknar med att det kommer ta ett tag - typ fyra, fem lektioner, innan vi kan dansa sådär bra... haha!

Inga kommentarer: