måndag 26 januari 2009

Älska kvällstidning!

Nu har snart alla journaliststudenter som går året över oss lämnat Sundsvall för deras långpraktik. Det ska bli kul att se lite bekanta bylines i tidningarna och höra lite bekanta röster i etermedierna framöver. Och om ett år är det våran tur.
Det känns så nära, men också så sjukt långt bort.
Själv är jag väldigt inställd på kvällstidning - med Aftonbladet högst upp på önskalistan. Jag menar, man kan ju inte annat än älska kvällstidningarnas nyhetsvärdering. Glöm Gaza, Obama och dagismassakern, här har ni de viktiga nyheterna:

Bajsande bärplockare
Polispådrag för ponnypassagerare
och sist men inte minst
Magisk get gripen för väpnat rån och bilstöldsförsök

<3

De gånger jag får för mig att ett år går jättefort brukar jag tänka tillbaka på vad jag gjorde för exakt ett år sedan. Det brukar hjälpa. Den 26 januari 2008 var min hemmadress fortfarande Rue Bedaridde i några dagar till. Men just då befann jag mig inte ens i Frankrike, utan sprang runt på Venedigs gator med Ingeborg. Sambolivet med Annika var dock slut eftersom hon passade på att flytta hem medan jag var borta.
Det känns extremt länge sedan. Och det är väl inte så konstigt kanske. För även om det bara var ett år sedan så var det på många sätt ett helt annat liv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Säga vad man vill om kvällstidningar, men de är i alla fall underhållande. Och det är av den anledningen det inte är helt otänkbart för mig att jobba på en... :)