torsdag 22 januari 2009

Note to self: Använd kundkorg

En vanlig "storhandling" för mig brukar gå på mellan 200 och 300 kronor. Det brukar gå ganska bra att kånka hem med det från Nacksta.

Idag gjorde jag dock ett stort misstag. Istället för att ta en kundkorg tog jag en kundvagn. Plötsligt kändes det som på den gamla goda tiden då man bodde hemma, dvs att man hade en förälders bil på parkeringen och en förälders kreditkort i fickan.

I godan ro strosade jag runt och plockade ner saker i vagnen. Men utan den inbyggda spärren, alltså att man tillslut inte orkar bära kundkorgen, så blev det lite mycket saker. Över 500 pistoler gick kalaset på. Trots att jag tyckte kundvagnen fortfarande såg ganska tom ut när jag kom till kassan.

Nu är varken mitt visa-kort eller mina axlar särskilt glada på mig, men jag och kylskåpet är plötsligt riktigt tajta...

Inga kommentarer: