torsdag 8 januari 2009

Dagens första inlägg

Jag har inte varit särskilt duktig på att blogga hittills i år. Det tänkte jag rätta till nu. Den åttonde januari tänker jag dagen till är blogga åtta inlägg!

Just åtta känns som en lagom siffra. En utmaning, men ändå inte så spårat mycket att ingen kommer orka läsa (okej, beror kanske på längden, jag ska försöka hålla mig kort).
Åtta är även ett lyckotal i vissa länder.
Men att det blir just åtta inlägg idag beror, förutom datumet, på att åtta är precis det antalet inlägg som visas på bloggen innan man måste klicka på ”äldre inlägg” för att läsa vidare.

Hela den här grejen mynnar egentligen ur konstaterandet jag gjorde igår kväll, nämligen att jag inte har några andra saker än plugg, plugg och plugg inplanerade för idag. Det kändes som om jag ville ha något roligt att pyssla med också…


One down, seven to go!

Inga kommentarer: