onsdag 28 januari 2009

Jag vill berätta mer men orkar inte...

Jag känner mig helt apatisk. Sitter och dumglor på ingenting och låter tiden flyta förbi utan att jag märker något. Att trycka ner tangenterna på datorn känns till och med lite småtungt.
Just nu spelar jag alldeles för hög musik och äter gratisgodis för att hålla mig vaken. Vinglasen i skåpen på andra sidan lägenheten klirrar i takt till basen. (förlåt grannar)

Vadan denna trötthet? Jo, anledning stavas TV-journalistik. Det är så förbannat kul, så jag inte har några problem att ägna dygnets alla timmar åt det.
Men när man väl kliver ut ur det två kvadratmeter lilla redigeringsbåset med ett färdigt nyhetsinslag slår tröttheten till - och då är det bara att börja förbereda nästa inslag!

Tobbe Tobbelito - TV-journalist

I våran lilla tremannaredaktion ska vi lyckas producera ett nyhetsinslag per dag denna vecka. Det låter kanske inte så mycket, men det är lång väg från idé till färdigklippt nyhet. Fredag klockan 16 är våran sista deadline, och oj vad skönt det ska bli då det är klart! Men jag skulle hemskt gärna ha mer än bara två veckor teveundervisning.

Resten av redaktionen, Angelito och Joppelito

(Bilderna är stulna från Joppelito)

Inga kommentarer: