torsdag 8 januari 2009

Dagens plugg

Det här med plugget går trögt. Sedan kursen började den 15 december har jag lyckats beta mig igenom 1,5 av 5 böcker.
Om en vecka är det tenta...

Det känns som om det går lite utför i allmänhet med studierna. Utbildningen började ju så bra med ett prydligt A i första kursen och ett B i den andra. Men när betyget för tredje kursen, den i Masskommunikation, trillade in häromdagen var det inte bättre än ett D.

Men är det någonting som lärarna har lyckats trycka in i skallen under hösten så är det att ingen bryr sig om betyg i journalistbranschen samt att "ett E också är ett G".
(Skön inställning va?)
Så jag känner faktiskt att så länge jag slipper göra omtenta är jag nöjd. Vilket är långt ifrån den inställning gamla Tobias hade haft. Lärarna har verkligen gjort ett bra jobb med att få oss obrydda!


Six down, two to go!

Inga kommentarer: