måndag 19 januari 2009

Idrottsgalan 2009

Även om jag missade att blogga om P3-guldgalan (som för övrigt var jääävligt bra) så fortsätter jag på januaritrenden med att skriva några rader om kvällens gala.
Trots att vi lämnat ett av de sämsta svenska idrottsåren någonsin bakom oss så blev Idrottsgalan hyfsat rolig ändå. Slaget om vem som skulle få KALLA sig galadrottning blev en spännande duell...

Kallur vs Kalla 1 – Galajuryn valde Kalla till årets kvinnliga idrottare.
Kallur vs Kalla 2 – Folket valde Kalla till årets Jerringpristagare.
Kallur vs Kalla 3 – Hemmajuryn (Jag och Johannes) kom fram till att Kallur i alla fall är snyggare - trots den där nya blonderade saken på hennes söta lilla huvud.
Men: Storslam för Kalla! Något ska man ju ha för att man kan åka slalom åt fel håll.

Galans skandal: Inte heller denna gång i Kleerup-klass, men att Pia Sundhage inte vann året Ledare är förjävligt. OS-guld smäller högre än allsvensk fotboll. Inse. Lite deja vu från fotbollsgalan…

Galans hahaha: Många, många. Humorn på Idrottsgalan håller alltid hög klass. Gustafsson och Gustafsson, plus Settman.
En skön trio underhållare.
Per Gessle kom nästan upp i Tony Rikardsson-klass!

Galans *fNiZz*: Sarah Sjöström. Men man kanske inte ska begära så mycket av en 14-åring inför ett fullsatt Globen. Fan, 14 år, då vara det ju svinnervöst att bara stå och prata framför klassen…

Näe, jag skulle kunna fortsätta i evigheter, men jag ska inte bli mer långrandig än så här idag faktiskt, har lite andra saker att ta tag i. Imorgon blir en hektiskt dag – återkommer då!

(Förresten, jag drog en lättnadens suck av sällan skådat slag då hästmannen Roffe-G inte vann Jerringpriset – den omskrivna hästkuppen gick alltså inte hem.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Rolf hade varit värd priset... Tvivlar på Ridsportsflrbundets kupp ;)