fredag 9 januari 2009

"Vart tog den där elden vägen?"

Jo, jag råkade nog äta upp den till frukost...

Har suttit och kikat igenom lite blogginlägg från Frankriketiden (jodå, plugget har gått bra idag också, tack som frågar) och hittade den här bilden.
Ehum?
Kanske ingen talande bild för sejouren i Aix-en-Provence, men bara en sån sak som att påminnas om att vi använde tomma vinflaskor som ljushållare får nostalgikänslorna att krypa fram ur sina ständigt halvöppna skal. Jag tror bestämt att stearinljuset på bilden är nertryckt i en flaska som en gång i tiden innehöll ett riktigt skapligt rosévin.

Frankrike - det var tider det. Men det kommer jag verkligen kunna säga om Sundsvall också den dagen jag inte längre bor där. Nu är det bara ett par dagar kvar innan jag är där igen och jag ser faktiskt fram emot att komma tillbaka hem. För även om Bureå alltid kommer vara hemma så är Sundsvall också hemma, just för tillfället i alla fall...

(bilden är ju givetvis tagen av allsmäktiga Annika)

Inga kommentarer: