tisdag 13 januari 2009

Plugghumor

Det är tenta på fredag. Med tanke på min nedåtgående trend betygsmässigt börjar jag för första gången här i Sundsvall (för första gången över huvud taget egentligen) oroa mig lite för om jag kommer klara godkänt.
Men jag försöker som vanligt att se det positivt. Det löser sig.
Och gör det inte det så löser det sig på omtentan!

Att man blir trött av att sitta (eller halvsitta, ligga, stå osv) och läsa kurlitteratur är inget nytt. Med den ständiga pluggtröttheten verkar det även som om den berömda kvällshumorn kan infinna sig lite närsomhelst på dygnet. För varför annars skulle jag sitta och småfnissa varje gång jag ser namnet Maria-Pia Boëthius i kurslitteraturen?
Det är ju inte så att jag inte känner till henne eller har hört hennes namn förut. Men likafullt måste jag varje gång stanna upp och tänka för mig själv:
"Maria-Pia, hahaha, vem fan döper en unge till Maria-Pia?"

Uppenbarligen är det inte bara Maria-Pia (hihi) Boëthius föräldrar som helt sakna smak när det gäller namnval. Det finns nämligen 50 st Maria-Pia inom Svea rikes landsgränser och hela 80 procent av dessa har tvingats leva med det som sitt tilltalsnamn.

Det var dagenslektion i onödigt vetande!
Källa: http://www.scb.se/

(Snälla säg att det är någon mer än jag som tycker det är kul?!)

4 kommentarer:

Anonym sa...

(Jag tror inte det.

Anonym sa...

slut parentes...

Anonym sa...

jag hade en låtsaskompis som hette pia-maria när jag var liten.

Tobias Söderlund sa...

Anonym: noterat!