torsdag 13 november 2008

Tobbe tipsar

Kalla mig idiot eller kalla mig geni. Gränsen är hårfin. Men jag tror att jag kan ha löst problemet med att läsa kurslitteratur!

Jag vet att jag inte är ensam om att ofta vandra iväg till drömmarnas värld då kurslitteratur ska plöjas. Och jag kan förstå att mina ögon har svårt att hålla sig öppna när jag sitter uppallad i sängen med åtta stycken mjuka kuddar. Skrivbordet är inte heller någon idealisk läsplats då högerhanden ständigt söker sig mot datormusen. Att sitta vid köksbordet kanske någon tycker verkar lämpligt, men jag kan intyga att även bordet fungerar bra som huvudkudde då tröttheten faller på.

Vad är då min lösning? Jo, toaletten!

Det är fullkommligt omöjligt att somna på toalettstolen. Även om du inte har något ärende att uträtta på denna fantastiska facilitet, ta med dig boken och sätt dig till rätta ändå! Jag tror det kan ha något att göra med hålet. Även om jag vet att min bakdel är för stor för att jag ska "falla ner" om jag somnar, så tror jag att kroppen tycker att det verkar obehagligt att slappna av helt.

Visst visst, man känner sig ungefär lika smart som pårökt babian när man sitter där. Men halvtimmen jag spenderade där tillsammans med Strömbäcks Makt och medier är den halvtimmen som gått bäst att plugga hittills idag! Och med mjukisbyxor på får man mycket mindre friktion än vid ett vanligt toalettbesök, så ifall man skulle börja slumra till vaknar man snabbt av att man glider iväg...

Om några år sitter nog alla trötta studenter på muggen och pluggar, kom ihåg var ni hörde det först!

Inga kommentarer: