torsdag 20 november 2008

Vad är grejen med Rikard Palm? II

Den 1:a oktober skrev jag att jag inte förstod hur Rikard Palm kunde få behålla sitt jobb. Nu får han inte det längre.
Men det är snarare med en klump i halsen än med skadeglädje som jag läser nyheten.

Omplaceringen av Palm verkar ha skakat om mediesverige ordentligt. Nyheten låg tidigare ikväll i topp på aftonbladet.se (även Expressen drar på stort), protestgrupper på facebook har startats och spelbolagen har satt odds på om Palm kommer att få stanna kvar eller inte.

Den stora massan verkar tycka att SVT gör fel. Själv är jag kluven. Jag menar, killen är känd för att han gör misstag, men samtidigt gör just det att han har blivit populär och lockar tittare. Knivigt. Jag tycker vi tar lite jordkaka och funderar på saken!





När vi ändå är inne på journalister: ikväll har årets Stora Journalistpris delats ut. Danskarna (förlåt, sydsvenskans Mikkelsen och Wessman) fick priset som årets avslöjare och Strage, av alla människor, blev årets förnyare med sin youtube-topplista. Jag vet inte, men det känns som att juryn är några år efter i utvecklingen när de ger ett så fint pris till någon som suttit och youtubat på jobbet...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror du vågar komma. Efter den där dunderkuren ser jag snällare ut än någonsin :P