torsdag 27 november 2008

Huset som aldrig sover

Det är faktiskt ganska mysigt att sitta vid skolans mac-datorer med MP3-lurarna i öronen och redigera sent på kvällarna.
Att se den digitala klockan slå om till fyra nollor är ju inget man ser varje gång man är på skolan.

Redigeringen till på måndag är klar nu. Och bra blev den också! Min bästa tabloidsida hittills, om jag får säga det själv. Skönt att se att man utvecklas. Så nu kan jag åka hem med gott samvete.
Jo, det blir sex timmar i buss norrut imorgon! Inget jobb, inga stora planer. Bara vara. Känns grymt skönt, även om jag kommer måsta plugga en hel del.

By the way:
* Jag kom hit till Sundsvall med ett (litet) intresse för redigering. Hade tänkt försökt välja till någon redigeringskurs efter C-uppsatsen eller något sådant. Väl här började hjärntvättet: "lär er redigera, annars får ni inga jobb!" Det var nära att jag glömde anmäla mig till redigeringskursen som Pelle så vänligt håller på kvällstid. Jag är väldigt glad att jag fick plats.
Och ja, kanske jobbar jag som redigerare redan till sommaren!

* Jag var inte ensam idiot som hängde på skolan efter midnatt. Tror faktiskt inte att det är många timmar på en veckan som J-huset är tomt. Förmodligen inga alls.

1 kommentar:

Rickard Björling sa...

Vänta bara till redaktionsövningen! Och till journalistiska metoder 2. Då jävlar kommer det bli fart på J-huset :)

Och apropå din rubrik, "huset som aldrig sover"... jag kan rekommendera min blogg om du vill se lite kontraster till det. Grannjävlar!